Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Gridart_20250916_095106858.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračný obrázok: fb Finančná správa
16. septembra 2025 Správy od Anna Mintálová Diskusia()

Elektronická komunikácia prináša jednoduchšie služby daňových úradov

Napredovanie elektronickej komunikácie a menej fyzických návštev klientov priviedli finančnú správu k prehodnoteniu fungovania niektorých kontaktných miest daňových úradov na Slovensku.

K 1. októbru 2025 sa presúva agenda troch kontaktných miest spolu s ich zamestnancami do väčšej pobočky alebo sídla v rámci krajov. V prípade dvoch dôjde k transformácii na pobočku daňového úradu.

Technologické napredovanie spoločnosti, zmeny v podnikateľskom prostredí, väčší dôraz na informatizáciu a zjednodušenie komunikácie občana so štátnou správou viedli finančnú správu k prehodnoteniu organizácie práce na troch kontaktných miestach daňových úradov.

K 1.10.2025 sa presúva agenda troch kontaktných miest spolu so zamestnancami do väčšej pobočky alebo sídla v rámci krajov. Zmena sa týka miest: Šahy, Dubnica nad Váhom, Turčianske Teplice. Na pobočky budú transformované kontaktné miesta v Šali a v Kráľovskom Chlmci.

Podnikateľské subjekty navštevujú kontaktné miesta iba v minimálnej miere, predovšetkým z dôvodu povinnej elektronickej komunikácie. V najviac exponovanom období je finančná správa pripravená po dohode s vedením mesta preberať daňové priznania fyzických osôb priamo v mestách so zrušenými kontaktnými miestami.

Klienti sa nemusia obávať straty kontaktu s finančnou správou. Práve naopak, aj vďaka tejto centralizácii daňových úradov bude môcť finančná správa svoje služby ešte viac zlepšovať“, zdôraznil prezident finančnej správy Jozef Kiss.

Finančná správa nadväzuje zmenami na pokračovanie plánu stanoveného už v roku 2012. Dovtedy existujúce menšie daňové úrady boli transformované na pobočky alebo kontaktné miesta, ktoré mali klientom finančnej správy pomôcť do času, kým nebude naplno fungovať elektronická komunikácia. Finančná správa od roku 2013 zrušila alebo transformovala celkom 33 kontaktných miest daňových úradov a nadväzuje na kroky už realizované v predchádzajúcich rokoch.

Zavedenie povinnej elektronickej komunikácie právnických osôb a neskôr aj fyzických osôb – podnikateľov smerom k finančnej správe komunikáciu s daňovými subjektmi výrazne zmenilo. Upozorňujeme, že komunikovať elektronicky s finančnou správou môžu všetci, nielen podnikatelia. Potrebné je zaregistrovať sa na portáli finančnej správy alebo s daňovým úradom v prípade fyzických osôb uzatvoriť tzv. dohodu o elektronickom doručovaní.

Zdroj: FS

K téme

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © Iden.sk Všetky práva vyhradené. Iden.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.