Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
J6if.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
16. decembra 2025 od Iden.sk Diskusia()

Igor Rattaj: Podnikať v lyžiarskom biznise na Slovensku je neustály boj

Redaktorka Mimi Šramová v najnovšom rozhovore vyspovedala podnikateľa Igor Rattaj, majiteľa a šéfa spoločnosti Tatry Mountain Resorts. Diskusia sa dotkla širokého spektra tém – od podnikania na Slovensku, cez rozvoj cestovného ruchu v Tatrách, až po konflikty s ochranármi a fungovanie médií.

Rattaj otvorene hovoril o náročnosti podnikania v lyžiarskom sektore, ktorý je silne závislý od počasia, legislatívy a rozhodnutí štátu. Podľa jeho slov je problémom najmä zdĺhavý povoľovací proces a nejasné pravidlá ochrany prírody. Zdôraznil, že bez jasnej zonácie národných parkov sa rozvoj turizmu na Slovensku výrazne komplikuje.

V rozhovore porovnával situáciu na Slovensku s Rakúskom a Švajčiarskom. Kým v zahraničí podľa neho funguje spolupráca medzi štátom, samosprávami a podnikateľmi, na Slovensku často prevláda konfrontácia. Zároveň však tvrdí, že v niektorých oblastiach dokážeme byť konkurencieschopní – najmä v kvalite moderných technológií a inovatívnych riešení v strediskách.

Jednou z noviniek, ktorú spomenul, je tzv. „Porsche sedačka“ na Štrbské Pleso, ktorá má priniesť vyšší komfort a luxus do lyžiarskeho zážitku. Rattaj zároveň zdôraznil, že dnešný návštevník nehľadá len lyžovanie, ale komplexný zážitok spojený so zábavou, gastronómiou a službami na vysokej úrovni.

Témou rozhovoru boli aj konflikty s ochranármi, problematika medveďov v turistických oblastiach či napätie medzi lyžiarmi a skialpinistami. Podnikateľ sa kriticky vyjadril aj k aktivistovi Michal Kiča, ktorého označil za dlhodobého kritika rozvoja horských stredísk.

Rattaj sa dotkol aj vzťahov s politikmi a mediálneho obrazu svojej osoby. Kritizoval zavádzajúce titulky v mainstreamových médiách a priznal, že si niektoré reklamné kampane režíruje a produkuje sám. Spomenul aj svoje skúsenosti s medzinárodnými projektmi, vrátane plánov v českom stredisku Špindlerův Mlýn, či návštevy hudobníka Dieter Bohlen v Jasnej.

Rozhovor ponúkol pohľad do zákulisia slovenského horského biznisu a otvoril otázku, či je Slovensko pripravené vytvárať podmienky pre moderný a konkurencieschopný cestovný ruch.

Celý rozhovor si môžeš pozrieť tu:

K téme

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © Iden.sk Všetky práva vyhradené. Iden.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.