Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Whatsapp image 2025 05 16 10.29.27.jpg
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračný obrázok: MŽP SR
16. mája 2025 Ekonomika od Eliška Matová Diskusia()

Ministri Taraba a Ráž oznámili ďalší míľnik pri výstavbe kysuckej D3

Podpredseda vlády a minister životného prostredia Tomáš Taraba oznámil spoločne s ministrom dopravy Jozefom Rážom ďalší míľnik pri výstavbe kysuckej D3.

Ministerstvo životného prostredia SR vydalo záverečné stanovisko k chýbajúcim diaľničným úsekom D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a D3 Oščadnica – Čadca, Bukov II. profil, ktoré spájajú Kysucké Nové Mesto a štátnu hranicu s Poľskom. Realizáciou stavieb pribudne celkovo vyše 15 km diaľnice, desiatky mostov či protihlukových stien, druhá rúra v tuneli Horelica, zároveň aj odpočívadlá a mimoúrovňová križovatka v Krásne nad Kysucou.

Envirorezort pod Tarabom vydal záverečné stanovisko z procesu EIA do jedného roka od predloženia správy o hodnotení, teda ťažiskového dokumentu, ktorý podlieha posudzovaniu, a to bez zbytočných prieťahov.

Podľa vicepremiéra a ministra životného prostredia SR Tomáša Tarabu je dnešné povolenie EIA historickým dňom pre budovanie diaľničnej infraštruktúry nielen na Kysuciach, ale aj na Slovensku.

Hodiny denne ľudia zbytočne stoja v dopravných zápchach, čo má obrovské ekonomické, ale aj environmentálne dopady. Na ministerstve som našiel miliardové projekty v obrovských časových omeškaniach a som rád, že otvárame Slovensko potrebnej výstavbe,“ objasnil Taraba.

Ministerstvo životného prostredia SR v záverečnom stanovisku stanovilo celkovo 157 podmienok na minimalizovanie nepriaznivých vplyvov navrhovanej stavby na životné prostredie, či zdravie ľudí. Ide najmä o územnoplánovacie, technické, technologické či prevádzkové opatrenia.

Pre ministra dopravy je kysucká diaľnica projektom s najvyššou prioritou. „Kysucami prechádza denne aj viac ako 20-tisíc áut a ľudia majú problém vôbec prejsť z jednej strany cesty na druhú. Preto som rád, že už čoskoro im budeme vedieť pomôcť a na Kysuciach postavíme diaľnicu, ktorú všetci nevyhnutne potrebujú,“ zdôraznil Ráž.

Pôvodne bola stavba posudzovaná ešte v roku 2008 ako diaľnica D18, v rámci ktorej boli posudzované aj úseky Diaľnica D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Diaľnica D3 Oščadnica – Čadca, Bukov II. profil. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. však predložila vo februári 2021 oznámenie o zmene navrhovanej činnosti diaľničných úsekov a neskôr v máji 2024 doručila správu o hodnotení, ktorá prešla procesom posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. veľkou EIA.

Ministerstvo životného prostredia vydaním záverečného stanoviska súhlasilo s environmentálne prijateľným variantom, vďaka ktorému bude doprava na Kysuciach bezpečnejšia, plynulejšia, komfortnejšia a zároveň prijateľná z hľadiska vplyvov na životné prostredie.

Zdroj: MŽP SR

Vypočujte si aj vyjadrenie ministra životného prostredia Tomáša Tarabu:

K téme

Najčítanejšie za týždeň

Neprehliadnite

Bezplatné novinky z Nitry raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Máte tip na článok? Napíšte nám TU

Copyright © Iden.sk Všetky práva vyhradené. Iden.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.