

Ministri Taraba a Ráž oznámili ďalší míľnik pri výstavbe kysuckej D3
Podpredseda vlády a minister životného prostredia Tomáš Taraba oznámil spoločne s ministrom dopravy Jozefom Rážom ďalší míľnik pri výstavbe kysuckej D3.
Ministerstvo životného prostredia SR vydalo záverečné stanovisko k chýbajúcim diaľničným úsekom D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a D3 Oščadnica – Čadca, Bukov II. profil, ktoré spájajú Kysucké Nové Mesto a štátnu hranicu s Poľskom. Realizáciou stavieb pribudne celkovo vyše 15 km diaľnice, desiatky mostov či protihlukových stien, druhá rúra v tuneli Horelica, zároveň aj odpočívadlá a mimoúrovňová križovatka v Krásne nad Kysucou.
Envirorezort pod Tarabom vydal záverečné stanovisko z procesu EIA do jedného roka od predloženia správy o hodnotení, teda ťažiskového dokumentu, ktorý podlieha posudzovaniu, a to bez zbytočných prieťahov.
Podľa vicepremiéra a ministra životného prostredia SR Tomáša Tarabu je dnešné povolenie EIA historickým dňom pre budovanie diaľničnej infraštruktúry nielen na Kysuciach, ale aj na Slovensku.
„Hodiny denne ľudia zbytočne stoja v dopravných zápchach, čo má obrovské ekonomické, ale aj environmentálne dopady. Na ministerstve som našiel miliardové projekty v obrovských časových omeškaniach a som rád, že otvárame Slovensko potrebnej výstavbe,“ objasnil Taraba.
Ministerstvo životného prostredia SR v záverečnom stanovisku stanovilo celkovo 157 podmienok na minimalizovanie nepriaznivých vplyvov navrhovanej stavby na životné prostredie, či zdravie ľudí. Ide najmä o územnoplánovacie, technické, technologické či prevádzkové opatrenia.
Pre ministra dopravy je kysucká diaľnica projektom s najvyššou prioritou. „Kysucami prechádza denne aj viac ako 20-tisíc áut a ľudia majú problém vôbec prejsť z jednej strany cesty na druhú. Preto som rád, že už čoskoro im budeme vedieť pomôcť a na Kysuciach postavíme diaľnicu, ktorú všetci nevyhnutne potrebujú,“ zdôraznil Ráž.
Pôvodne bola stavba posudzovaná ešte v roku 2008 ako diaľnica D18, v rámci ktorej boli posudzované aj úseky Diaľnica D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a Diaľnica D3 Oščadnica – Čadca, Bukov II. profil. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. však predložila vo februári 2021 oznámenie o zmene navrhovanej činnosti diaľničných úsekov a neskôr v máji 2024 doručila správu o hodnotení, ktorá prešla procesom posudzovania vplyvov na životné prostredie, tzv. veľkou EIA.
Ministerstvo životného prostredia vydaním záverečného stanoviska súhlasilo s environmentálne prijateľným variantom, vďaka ktorému bude doprava na Kysuciach bezpečnejšia, plynulejšia, komfortnejšia a zároveň prijateľná z hľadiska vplyvov na životné prostredie.
Zdroj: MŽP SR
Vypočujte si aj vyjadrenie ministra životného prostredia Tomáša Tarabu:
Najčítanejšie za týždeň
Máte tip na článok? Napíšte nám TU

